درباره رویداد

طبق آمار چیزی حدود 90 درصد استارتاپ‌ها شکست می‌خورند. استارتاپ‌هایی که موفق به تثبیت مدل کسب‌وکار و ایجاد تناسب بین محصول و بازار شده‌اند خود را برای رشد سریع در مقیاس بزرگ آماده می‌کنند. به این مرحله اسکیل‌آپ Scaleup گفته می‌شود. رشد در فروش و درآمد، رشد در تنوع محصولات، افزایش تعداد کارمندان و تاسیس شعبات و نمایندگی‌ها از معیارهای تعریف یک اسکیل‌آپ است. با وجود اینکه ریسک شکست اسکیل‌آپ کمتر از ابتدای راه‌اندازی کسب‌وکار است، اما شرکت‌های استارتاپی در این مرحله نیز با چالش‌های بسیاری رو‌به‌رو هستند. نکته قابل توجه اینکه تبعات شکست در این مرحله بسیار جدی‌تر از مراحل اولیه است؛ چرا که شرکت هنگام اسکیل کردن تعداد قابل توجهی کارمند داشته و در ابعاد مختلفی سرمایه‌گذاری کرده است. هر کسب‌وکار یک داستان منحصر به فرد است که رهبران نقش اصلی را در آن بازی می‌کنند و فرمول مشخصی برای موفقیت وجود ندارد؛ موفقیت در اسکیل‌آپ نیز یک قاعده کلی ندارد، اما با این حال رهبری جسور و با‌انگیزه، نوآوری، مدل کسب‌وکار مقیاس پذیر، انسجام تیمی، مهارت‌های مدیریتی، انگیزه شرکت برای رشد و یادگیری، هدف‌گذاری بلندپروازانه و ایجاد ارزش منحصر به فرد برای مشتریان از فاکتورهای موفقیت در اسکیل‌آپ است.

سخنرانان رویداد

نسیم توکل رییس هیئت مدیره عرش گستر
حامد تاج‌الدین، هم‌بنیان‌گذار آچاره و اوبار
محمد نصری، هم‌بنیان‌گذار آریامدتور
سجاد باقری، هم‌بنیان‌گذار همراه مکانیک