محمد ملکشاهی بنیانگذار نومدتورز

داستان موفقیت استارتاپ نومدتورز

داستان موفقیت استارتاپ نومدتورز

از گردشگری تا کوچ با عشایر

با تفکر در مورد گردشگری محیطی مجلل و با امکانات عالی به ذهن خطور می‌کند. تورهایی مانند استارتاپ نومدتورز ، به جای سفری راحت و امکانات خوب، افراد را به دل طبیعت می‌برند. سفر همراه با عشایر و عبور از کوه و دشت لذت دیگری به ارمغان می‌آورد. در رویداد ششم چامه محمد ملکشاهی از تور گردشگری گفت. توري كه به جای سفری کم چالش به مناطق مختلف ایران، افراد را با سبک زندگی عشایری آشنا می‌کند. همراهی عشایر و بودن در چادرهای زیبایشان از جمله تجربه‌هایی است که این مدل گردشگری به همراه دارد.

محمد ملکشاهی به کمک تیمی خلاق، نومدتورز را به عنوان استارتاپ گردشگری تاسیس کرد. نومدتورز استارتاپی برای کمک به حفظ خرده فرهنگ‌های در معرض فراموشی می‌باشد. این تیم تا به حال چندین تور برای کوچ با عشایر در منطقه بختیاری برگزار کرده است. نومدتورز پس از کرونا، مجبور به تغییر رویکرد خود شد. امروز به عنوان بستری برای فروش محصولات عشایر به ایرانیان و همینطور توریست‌ها، فعالیت خود را ادامه می‌دهد.

از روزنامه نگاری تا گردشگری
کار اولم ، روزنامه نگاری در دنیای اقتصاد بود. بعد از آن 3 سال، پژوهشگر توسعه روستایی بودم. طی یکی از این پروژه‌های توسعه روستایی، به یکی از مدل‌های توسعه که اردوی جهادی بود برخورد داشتم. یک سفر به اردوی جهادی رفته و با تعدادی از دوستان عشایر آشنا شدم.

محمد ملکشاهی در همراهی با عشایر ایده نومدتورز به ذهنش رسید و با کمک دوستش آن را عملی کرد.
کوچ

بنیانگذار نومدتورز از اولین کوچ خودش می‌گوید: یکی دو ماه بعد یکی از دوستان عشایر با من تماس گرفت و پیشنهاد داد که همراه آن‌ها کوچ کنم. من هم که به این حوزه علاقه داشتم؛ از طرفی هم سبقه عشایری داشتم چرا که پدربزرگم از عشایر کرمان بودند. پیشنهادشان را با کمال میل قبول کردم.
مشاهده نوستالژی و سبک زندگی عشایری بسیار لذتبخش بود. دوست عشایر ما، تقاضا داشت که در پژوهشگاه ما استخدام شود و کارهای خدماتی انجام دهد در حالی که ما تمام دروسی که خوانده بودیم را گفتیم. یادآور می‌شدیم که می‌تواند در میان عشایر کارهای بسیار زیادی انجام دهد!

گردشگری باتجربه!

بعد از بازگشت به پژوهشگاه با چندی از دوستان تصمیم گرفتیم تا حرفمان را در عمل نیز ثابت کنیم.
تلاش کردیم تا پژوهش‌ها را بیش از پیش به سمت عشایر سوق دهیم. سراغ انسان‌شناس‌های بین‌المللی که در میان عشایر زندگی کرده بودند رفتیم. با انسان‌شناس‌هایی همچون پروفسور پیر دیگار ، پروفسور اسپونر، پروفسور محمدتقی فرور و موسسه سنستا گفتگو کردیم.
اگر می‌خواهید گردشگری به حفظ فرهنگ کمک کند، سعی کنید معیشت مکمل ایجاد کنید؛ نه آنکه معیشتی را جایگزین زندگی عشایر کنید. زندگی عشایری، معیشتی مبتنی بر دام داری است و باید معیشتی مکمل را در کنار آن ایجاد کرد.

تورهای گردشگری عشایری مانند فعالیت‌های استارتاپ نومدتورز راهکار خوبی برای حفظ فرهنگ عشایری می‌باشند.
تور کوچ پیاده

تمامی این صحبت‌ها، ما را به برگزاری تور کوچ پیاده همراه با عشایر بختیاری رساند. عشایر بختیاری بیش از سایر عشایر، به صورت پیاده کوچ می‌کنند.
در این تور، توریست را به مدت یک هفته با خود همراه ‌می‌کردیم. از تهران به سمت اهواز می‌رفتیم و یکی دو روزی طول می‌کشید تا شوشتر و چغازنبیل را ببینیم. بعد به خانواده عشایر می‌رسیدیم و همراه آن‌ها 4،5 روز کوچ می‌کردیم تا به روستا برسیم. بعد هم به اصفهان می‌رفتیم. در این سفر نسبتا طولانی افراد با سبک زندگی عشایری آشنا می‌شدند.
برگزاری چنین توری چه از سمت عشایر و چه به جهت بازاریابی، پیچیدگی‌های زیادی داشت.

توریست یا دزد قافله!

برای عشایر، سخت بود که بتوانند به ما اعتماد کنند. یکی از اولین تجربیات ما همراهی دو توریست آلمانی بود. پیش از همراه شدن با پدر خانواده صحبت کرده بودیم که برای کوچ کردن، با شما همراه خواهیم شد.
آنجا که رسیدیم مادر خانواده گفت که شما دزد هستید و برای دزدیدن گله من آمده‌اید! خلاصه با هزار توضیح مادر خانواده را راضی کردیم. پاسپورت‌های آن دو آلمانی را برای امانت به او سپردیم تا به همراهی ما راضی شود.

بازاریابی سخت گردشگری

برگزاری این تور، به جهت بازاریابی نیز کار آسانی نبود چرا که اولین تقاضای توریست از تور، زمان‌بندی است؛ در حالی که زمان‌بندی در کوچ تقریبا ممکن نیست و هر اتفاق طبیعی، توان تغییر نظم و زمان‌بندی را دارد.

استارتاپ‌های گردشگری با جذب افراد خارج از کشور و برگزاری تورهای ایرانگردی موجب حفظ فرهنگ و ارز آوری می‌شوند.
آزمون و خطا

سال اول، ما برای تست کردن کار خودمان، تعدادی توریست را به صورت رایگان با خود همراه کردیم.
سال دوم به این نتیجه رسیدیم که بازاریابی برای این تور، نیاز به تولید محتوا دارد. تصمیم گرفتیم که افراد ماهر در این زمینه را با نصف قیمت و بعضا رایگان، با خود همراه کردیم؛ تا برایمان تولید محتوا کنند.
سال سوم، اینفلوئنسرهای مطرح در حوزه سفر ماجراجویانه، علاقه‌مند شدند تا همراه ما کوچ کنند. در کنار آن‌ها، ما 200 نفر دیگر را نیز با خود همراه کردیم.
سال سوم مصادف بود با ماجرای هواپیمای اوکراینی و بعد هم کرونا که تمام این‌ موارد، گردشگری را دچار رکود کرد.

تغییر مسیر

برگزاری تور برای 200 نفر چیزی حدود 15 الی 20 نیرو نیاز دارد. در حال تجهیز بودیم و حتی عده‌ای را نیز استخدام کرده بودیم. ناگهان اتفاقات پیش آمده درآمد ما به صفر رساند و سبب ورشکستگی ما شد.
با افراد تیم جلسه گذاشتیم و چند نفری که توان ادامه همکاری بدون درآمد را نداشتند، از تیم جدا شدند. تعدادی از بچه‌ها نیز به صورت پاره ‌وقت به همکاری ادامه دادند. من و یکی دو نفر از دوستان هم تمام وقت، مشغول به کار شدیم.

حفظ رابطه سخت‌ تر از ایجاد رابطه!

رابطه‌ی نومدتورز با عشایر، اتفاق خوب و مهمی بود؛ حیف می‌شد اگر به واسطه تعطیل شدن گردشگری، این ارتباط از بین می‌رفت. برای همین تصمیم به یک تغییر گرفتیم.
کار قبلی ما با توریست خارجی سر و کار داشت. اینبار به سمت فروش محصولات عشایر در بازاری کاملا داخلی و ایرانی رفتیم.
عشایری که به صورت پیاده کوچ می‌کنند؛ محصولات ارگانیکی را تولید می‌کنند.
دسترسی به این عشایر، به واسطه مناطق بکر و دوردستی که تجربه حضور در آن را دارند کار سختی است. اگر قصد ملاقات داشته باشید علاوه بر مسیر آسفالت باید یک روز هم پیاده‌روی کنید تا به عشایر برسید. به همین جهت کسی که محصول آنان را خریداری می‌کند، مبلغ کمی را در ازای محصولاتشان به آنان پرداخت می‌کند.

فروش محصول

کارمان را با فروش کشک، روغن و گیاه‌های کوهی که عشایر تولید و جمع‌آوری می‌کردند شروع کردیم. این فعالیت هم نیاز به تولید محتوا داشت اما حداقل توانسته بودیم ارتباطمان با عشایر را حفظ کنیم. اگر چه این کار آهسته و پیوسته جلو می‌رود اما کمک زیادی به ما می‌کند.
تغییر دیگری که ما در کسب‌وکارمان ایجاد کردیم؛ دفتر کارمان که یک خانه قدیمی است را به پاتوقی برای توریست‌هایی که به بازار تهران می‌آیند تبدیل کردیم.
این ایده، با فروش محصولات هم راستا بود و به خرید و معرفی محصولات عشایر به صورت حضوری منجر ‎‌شد.

سوشال بیزینس بودن؛ محدودیت‌ها

کسب‌وکار ما، یک سوشال بیزینس (social business) و در واقع یک کسب‌وکار اجتماعی است. این مسئله، قیدهایی را برای ما ایجاد می‌کند و دست ما را برای انجام هر کاری می‌بندد.
اگر جایی احساس کنیم که کارمان باعث از بین رفتن سبک زندگی ارزشمند ایرانی می‌شود؛ آن را انجام نخواهیم داد حتی اگر سبب افزایش درآمد ما شود.

زمینه‌های رشد

از طرف دیگر، سوشال بیزینس بودن و هدف اجتماعی داشتن، آورده‌هایی نیز برای ما دارد. در زمان ورشکستگی و نبود سرمایه،‌ یکی از دوستان دغدغه‌مند برای کمک به ما اعلام آمادگی کرد.این یکی از مزیت‌های کسب‌وکار اجتماعی برای ما بوده است.
یا اینکه صاحب‌خانه نیز بخاطر ارزشمند بودن کار در اجاره تخفیف قائل شد و توانستیم کار را پیش ببریم.

امیدوار باش!

هر کسب‌وکاری، تغییرات زیادی را تجربه می‌کند و سختی‌هایی دارد، اما باید بدانیم که ما نباید ناامید شویم.
امیدوارم که با راه‌اندازی نومدتورز هم خودمان رشد کرده باشیم و هم زمینه رشد سایر افراد را فراهم کرده باشیم. از عشایر عزیز، چیزهای زیادی در راستای زندگی سازگار با طبیعت یاد گرفته باشیم. به عشایر عزیز نشان داده باشیم که این سبک زندگی زیباست؛ این داشته ارزشمند را برای کشورمان حفظ کنند.

چامه؛ محلی‌ برای شنیدن داستان‌ موفقیت استارتاپ‌های ایرانی
مهدی برخورداری مجموعه فون پی

داستان موفقیت استارتاپ فون پی

داستان موفقیت استارتاپ فون پی

برای رشد باید تغییر کرد و تعصب‌ها را کنار گذاشت

در مسیر پیشرفت یک استارتاپ هراز چند گاهی باید استراتژی را تغییر داد. گاهی باید استراتژی جدیدی را برای موفقیت اتخاذ کرد،‌ به این تغییر مسیر در استارتاپ چرخش (pivot) می‌گویند. چرخش در یک استارتاپ با هدف عملکرد بهتر و بهینه‌شدن مجموعه انجام می‌شود. این چرخش هم در محصول و هم در استراتژی اتفاق می‌افتد. در ششمین رویداد چامه، پای صحبت مهدی‌ برخورداری فیروزآبادی، مدیرعامل شرکت   راهکارهای همراه سارینا (فون‌پی)  بودیم. در این رویداد داستان موفقیت استارتاپ فون‌پی و چالش‌های پیش رو بر مسیر کسب‌وکار ایشان را مرور خواهیم کرد.

از کودکی تا دانشگاه

مهدی برخورداری به دلیل تحصیل پدرش در انگلستان،‌ چند سال اول زندگی‌ خود را در شهر منچستر گذرانده است. مهدی برخورداری پس از بازگشت به ایران و ورود به دبیرستان رشته‌ ریاضی را انتخاب و مشغول به تحصیل می‌شود. او دوران کارشناسی خود را در رشته مهندسی فناوری اطلاعات، در دانشگاه اصفهان گذارنده است. برای مقطع ارشد مهندسی فناوری اطلاعات دانشگاه خواجه نصیر طوسی و دکتری رشته مدیریت فناوری و اطلاعات علامه تهران را انتخاب می‌کند. بعد از آن در تهران ماندگار می‌شود.

داستان موفقیت و ورود به حوزه کارآفرینی

از سال 87، مهدی برخورداری به صورت جدی وارد میدان کسب‌وکار شد. مهدی برخورداری در ابتدای راه کار خود را از دورکاری در برنامه‌نویسی آغاز کرد. با تجربیاتی که کسب کرده بود،‌ به عنوان بنیانگذار چند استارتاپ نه چندان موفق کار خود را ادامه داد. این پایان‌ ماجرا نبود و از این شکست‌ها پلی برای موفقیت ساخت. در سال 91 وارد حوزه گردشگری شد و محصول نهایی خودشان را در روبیکا و آی‌گپ راه‌اندازی کردند. با افت صنعت گردشگری و بالا رفتن قیمت دلار در زمان مناسبی از این عرصه نیز خداحافظی کرد.

مشاوره و توسعه کسب‌ و کار

در آن زمان مهدی برخورداری به عنوان مشاور توسعه کسب‌ و کار در مرکز ملی فضای مجازی، سازمان فناوری اطلاعاتو چند استارتاپ دیگر فعالیت داشت. به واسطه مشاوره و راهبری تیم‌ها، شناخت نسبتا خوبی از توسعه مدل‌‌های کسب و کار پیداکرد. مهدی برخورداری در عرضه‌شدن و راه‌اندازی و توسعه محصول خیلی از کسب‌وکار در کنار آن‌ها بوده است. مشکلات و چالش‌های کسب‌وکارها را درک کرده است.

اینفوگرافیک مهدی برخورداری مدیرعامل فون پی.از کودکی تا فون پی
ماجرای شکل‌گیری فون‌پی

در سال 1396 فون‌پی، توسط آقای سوادی‌نژاد (مدیرعامل) و آقای صادقی (مدیر فنی) راه‌اندازی شد. هر دو بزرگوار در زمینه‌ی پرداخت آنلاین و پرداخت آنلاین دارای تجربه بودند . اولین ورژن اپلیکیشن آپ نیز توسط آقای سوادی‌نژاد ساخته شده بود. یک روز به صورت اتفاقی با مدیران برکت در حال صحبت کردن بودند که در مورد چالش‌های پرداخت کرایه تاکسی مثل: نبود پول خرد و کثیف بودن پول،‌مشکل در پرداخت در هنگام مبادله و… ایده‌شکل گیری این اپلیکیشن در ذهنشان ایجاد شد.

ارائه نمونه اولیه به سازمان تاکسیرانی

به سراغ رانندگان تاکسی در تهران رفته و پای درد و دل آنها نشستد. راه‌حل این چالش‌ها را راه‌اندازی اپلیکیشن فون‌پی دانستند. نمونه اولیه خود را به مدیران سازمان تاکسیرانی ارائه کردند و با استقبال خوبی مواجه شدند. قسمتی از پایانه‌های تهران یعنی ونک کار خود را شروع کرده‌اند. همه تاکسی‌ها ‌QR Code فون‌پی را به تاکسی خود چسباندند تا افراد به این شیوه کرایه خود را پرداخت کنند. همه چیز خیلی خوب پیش می‌رفت و این نمونه اولیه به یک کیف پول عملیاتی تبدیل شده بود. طی شش ماه با جذب سرمایه از شرکت دانش‌بنیان برکت، توانستند به 25 پرداخت روزانه برسند. همچنین بیش از 20 هزار تاکسی را به برچسب‌های فون‌پی مجهز کردند.

همه چیز خوب به جز درآمد!

سرمایه‌گذار و مشتری‌ها و راننده‌ها از همه چیز راضی بودند اما درآمد مطلوبی از فون‌پی حاصل نمی‌شد. با مدیران وقت شهرداری و تاکسیرانی برای دریافت کارمزد جلسه گذاشتند که آیا کارمزد باید از مشتری گرفته شود یا از راننده؟ هردو سناریو پذیرفته نشد. زیرا اگر از مشتری گرفته می‌شد،‌ هزینه کرایه نیز باید افزایش پیدا می‌کرد. راننده نیز توانایی پرداخت کارمزد را نداشت. برای دریافت این کارمزد به سراغ بانک مرکزی رفتند و آن را طلب کردند،‌ فرآیند در حال طی شدن بود که نتیجه مطلوب حاصل نشد.

رقبای فون‌پی

تا سال 98 رقیب جدی برای فون‌پی وجود نداشت اما با ورود «تومن» به بازار رقیب جدی برای فون‌پی به حساب به حساب می‌آمد که پرداخت آنلاین بود. قبل از 98 هم کافه بازار و میز‌epay در پرداخت اینترنتی وجود داشتند. هر کسب و کار پرداختی که نتواند از هسته کسب و کارش که پرداخت آنلاین با QR Code است، درآمدزایی کند باید در روند کاری خود به فکر تغییر باشد.

یادگیری،‌ رشد و چرخش سه عصاره اصلی استارتاپ

اگر یک استارتاپ را به عنوان یک پرتقال در نظر بگیریم،‌ عصاره آن رشد، یادگیری مداوم و توانایی تصمیم برای چرخش درست است. اما مهمترین چیزی که در استارتاپ باید در نظر گرفته می‌شود، سرعت و چابکی در تغییر است. هرچه بیشتر آزمون و خطا بکنید سریع‌تر می‌توانید استراتژی‌های خود را تغییر داده و به موفقیت برسید. هرچقدر بتوانید زمان یادگیریتان را کوتاه‌تر بکنید و دانش بیشتری را فراگیر شوید، تعداد بیشتری چرخش را تجربه خواهید کرد تا به وضعیت مطلوب برسید.

سه عصاره اصلی در استارتاپ: چرخش ، رشد، یادگیری
چرخش برای هر کسب وکاری مناسب است؟

برای پاسخ این سوال نیاز به جواب دادن به سوالات دیگری است که نهایت متوجه شویم ایا چرخش به درد همه‌ی کسب وکارها می‌خورد یا خیر؟

  1. آیا ایده دیگری به جز فعالیت الان دارید؟
  2. آیا می‌توانید این ایده را به رشد پایدار برسانید؟
  3. آیا دوست دارید در زمینه جدید رشد بکنید؟

اگر جواب سوالات بالا بله است، شما می‌توانید چرخش را تجربه کنید.

تعصب بی‌جا به ایده اولیه؛‌ مانع پیشرفت

اشتباهی که اکثر کسب‌وکارها دارند،‌ حس‌مادرانه و تعصب بی‌جا به محصول و ایده اولیه کسب و کارشان است و جرات تغییر در ماهیت اصلی کسب‌وکار را نداریم. اگر شکست خوردیم باید آن را بپذیریم و استراتژی‌هایمان را تغییر دهیم وگرنه بیشتر و بیشتر در منجلاب فرو خواهیم رفت. تناسب با محصول و بازار (Product/ Market fit) لازمه رشد هر استارتاپ است. زمانی که احساس کرده این تناسب وجود ندارد باید با چرخش‌های کوچک این تناسب را ایجاد کنیم.

فون‌پی در حال حاضر

فون‌پی یک اپلیکیشن برای پرداخت‌ آنلاین است. با استفاده از فون‌پی روند پرداخت آسان‌تر و سریع‌تر انجام گرفته می‌شود. فون‌پی در پرداخت‌های روزمره جایگزین خیلی خوبی در پرداخت‌های سنتی به شمار می‌آید. خدمات فون‌پی عبارت است از:‌ پرداخت کرایه تاکسی،‌ خرید از فروشگاه، سوپرمارکت و وبسایت‌ها و صفحات اجتماعی و هر کاربرد دیگری که نیاز به پرداخت وجود دارد. خرید شارژ موبایل و انتقال اعتبار به دوستان از امکانات دیگر راهکارهای همراه سارینا (فون‌پی) است. فون‌پی برای کاربران خدماتی از قبیل شارژ سیم‌کارت،‌ خرید شارژ موبایل،‌ امکان کمک به نیازمندان،‌ امکان خرید بسته اینترنتی،‌ انتقال اعتبار به دیگران و کیف پول همراه را فراهم کرده است. در حال حاضر اپلیکیشن فون‌پی با 500 هزار کاربر فعال در کافه بازار،‌ گوگل پلی،‌ سیبچه، چارخونه و مایکت قابلیت نصب دارد.

فون پی چه خدمات را ارائه می دهد؟
چامه؛ محلی‌ برای شنیدن داستان‌ موفقیت استارتاپ‌های ایرانی

Ways to Meet another Girl

If you’ve ever been wondering tips on how to meet a foreign girl, in that case read on. There are several simple steps you may make to get her attention and win her over. Earliest, create the stylish profile and include up-to-date details. An individual want bestmailorderbrides co uk website her to view your ten-year-old profile photo, so make sure you update your bio and other crucial details. As well, include your divorce status. It’s very easy to meet a foreign girl if you follow these kinds of simple steps.

If you’re looking to get started a serious relationship having a foreign girl, make sure to be patient. Most overseas girls will vary culture, dialect, and persuits, so you tempted to use inappropriate patterns. Nevertheless , if you want to keep her, be aware around her family and friends. You don’t want to offend all of them and lead them to feel refused. Once you’ve established your reference to a foreign female, there are some more suggestions you should carry out.

Remember, foreign women are very beautiful! So strategy foreign ladies with confidence and be a good friend first. Ask about her country, relatives, and interests, and act like a friend first. It helps you build trust and confidence together with your fresh partner. You can’t afford to waste this valuable period, so you have to make her feel comfortable very safe before you go out and try to make an impression her. For anybody who is lucky, your foreign female will accept both you and be your very first step to a happy relationship.

It’s also important to remember that young ladies in different civilizations have different methods of communicating with males. So , make an effort to analyze the tradition of the overseas country and steer clear of discussing faith and intimacy. Instead, make an effort to talk about stuff that you enjoy undertaking. By doing so, you happen to be setting the stage for more conversations. You’ll want to remember that another girl’s culture could be very different from yours, so respect her privateness and her personal space.

Great tip intended for how to match a foreign person is to use the online world. This will likely ensure you own better success. Online dating websites will help you discover the perfect female – one which matches the expectations and your budget. However , offline dates could be expensive and require recurrent outings, and bringing presents is often very expensive. Therefore , if you’re uncertain what to expect, use the internet to look for the proper foreign person online.

Remember that overseas girls liven up differently than American girls. You don’t want to impress them with the boring hoodie at two in the morning. You want her to look nice no matter what time of day it is. American girls normally take their appearance with a lot of slack. That they rarely wear make-up or receive manicures. As opposed, foreign women dress up with consideration. They know that a nice dress makes the environment look good.

If you’re thinking about how to meet up with a foreign young lady, you can also discover local women of all ages. While you’re looking for your foreign young lady, you can always take a look at her profile or even meet up with her good friends. Besides, it helps you understand her better for those who have a genuine desire for her. If you’d like to meet another woman, online dating services is a great way to do so. This is a great way to meet another girl — and the best part about utilizing a http://lightpack.in/gorgeous-brides-via-ukraine/ seeing website is the fact you don’t have to leave your home to achieve this.

Tips on how to Survive Very long Distance Online dating

In a lengthy distance marriage, one of the biggest challenges is a time big difference. For one person, a twelve-hour period difference means they can’t talk intended for an entire evening. But they are certain to get used to it and will continue to keep send daily greetings. Put simply, the key to a long-distance relationship can be not grand gestures or extravagant gifts. The primary goal is to let the additional person know that you’re considering them.

Another important tip is to include a your life apart from your spouse. Being separated from your partner may cause feelings of resentment towards one another. Should you be both utilized to being together, make sure you set some restrictions for yourself. Try to avoid braiding yourself to the product, as this will only create a negative energy between you and your companion. Rather, try to make your own interests and hobbies so you can be yourself whether or not occur to be far separately.

When you are dating for a long time, it’s best to set a clear schedule for how long you’ll be together. The relationship can be tough if you’re unclear on how long it is going to last, and exactly how often you will see each other. It’s best to collection a realistic requirement regarding how much time you’ll be apart and how very much you’ll be able to observe one another. Once you’ve set these guidelines, you may on your way to a long-distance romance.

Though https://bulgarian-women.net/reviews/date-russian-girl/ the physical range between you and your spouse can be an hurdle, modern conversation makes LDRs easier to endure and grow. Try to reserve regular times to meet in person, that can allow you to keep a physical connection. Enough time and cash involved in flying can be a significant barrier. But since you’re dedicated to each other, a one-on-one getting together with can be good for both parties. When you’re worried about just how you’ll look and feel, buy entry in advance in order to avoid last-minute rushes.

Whilst long distance relationships can be challenging, it really is very satisfying. It can also cause you to appreciate your spouse more. During the range, you may find your self missing the other person more frequently than before. When this happens, it is a good sign that you both love the other person. But remember not to obtain emotional or as well close with regards to comfort. This way, you’ll feel a lot better in the long run. It’s not easy to sustain a challenging distance romance, but it’s possible.

Within a long-distance marriage, you can select one person above another, or even begin several interactions. Once you have selected the right person, you can move around in together. Be sure you keep your marriage honest and authentic, http://bloommarina.com/2020/04/05/where-to-meet-woman-that-you-want-to-be-with/ as this will help you find the right person faster. And don’t be worried to make an effort out long distance dating! There isn’t a need to dash the process for anybody who is not ready for it. It’s really a lot of entertaining.

Another Big Move in the Online Online dating Industry

The online going out with market has grown tremendously since its humble beginnings in the 50s when two Stanford learners used a punch out card questionnaire to pair away 49 individuals. They then developed and patented a computer method that could match the results, resulting in the first internet dating site. Today, leading online dating sites platforms work with complex methods to match millions of members, thus, making them the swiftest growing sector in the world. In spite of the industry’s big growth, it’s not hard to see why there is these kinds of a corresponding surge in activity.

The growth within the online dating industry https://efmd.blogactiv.eu/2019/03/08/the-options-for-real-world-asian-babes-solutions/ have been accompanied by complaints https://www.wikihow.com/Understand-What-a-Relationship-Means regarding billing strategies. Some suppliers of these solutions have been discovered to fraudulently impose members’ bank cards without all their knowledge. In addition , some sites don’t allow users to view user profiles prior to compensating a registration fee. Additionally , some sites offer different functionalities for paid and totally free members. That is particularly challenging if the paid membership is necessary to view the dating profiles of other subscribers.

However are concerns in terms of a competitive environment, the internet dating industry is still growing quickly. According to Pew Study Center, online dating sites usage tripled among 18-24 year olds among 2013 and 2015. Different factors are adding to this progress: increasing millennial spending electrical power, longer functioning hours, and widespread use of broadband Internet. Increasing acceptance and legitimacy from the industry have generated a flourishing market. So , what should the next big progress be pertaining to the online dating industry?

The online going out with industry may be a two-sided industry characterized by uneven competition. Consequently, the value of the web dating industry lies in complementing two sides of a given marketplace. For example , Uber and OLX hook up drivers with travellers, and online dating services provide the interface intended for matchmaking. To produce this business design work, new dating sites need to be ground breaking and offer a distinctive experience. A person untapped chance is to collaborate with contrasting products. For example , a dating internet site could acquire a hairdresser, a personal consultant, or fashion magazine.

However , the web dating industry includes a variety of other issues. Some firms make money through advertising, and some count on word-of-mouth. The company model of an online dating service relies on word-of-mouth. These companies as well do not prefer to quote against rivals to increase earnings. If a site has a premium quality website, it is going to attract even more users. A few of them will not pay to promote, but will be able to manage to pay for advertisements.

The internet dating market may be a two-sided market. The value of a dating service originates from matching two sides. For instance , Uber matches drivers with customers lambrides.org/ukrainian-brides/ and OLX matches customers with sellers. Likewise, a dating service provides a solo user having a variety of alternatives. The value of an online online dating service is immediately affected by it is member base. Therefore, the more effective affiliates, the more worth the company will have.

Ways to Ask a female If We Happen to be Dating — How to Make an effective First Impression

If you’re questioning how to check with a girl in cases where we’re internet dating, you aren’t alone. Most guys don’t know where to start once asking a lady out. LifeDaily has approaches for guys who would like to make a good first sight. One of the most serious things to remember should be to keep it low-class and keep your intention obvious. It may sound simple, nonetheless girls abhor being teased or harassed, so it’s imperative that you make her feel comfortable and assured about your motives.

Ladies can smell confidence and phoniness. Consequently be your self and avoid any kind of fake federal act of self-confidence. You can ask her about her favorite dish, what the lady likes to perform on vacation, or what the woman loves to perform for fun. A question that demonstrates to you care about her will be very powerful. It will also show her really are interested in her, and you’re willing to learn more about her.

https://assets.mwallpapers.com/photos/celebrities/hd-wallpapers/sm/thai-asian-women-brunette-model-cup-e-pichana-yoosuk-android-iphone-hd-wallpaper-background-downloadhd-wallpapers-desktop-background-android-iphone-1080p-4k-eglrh.jpg

Make sure impress a lady is to sit down next to her. You might find that she’s seated alone or perhaps in the bathroom and somebody else is there. Rather than asking her to keep the bathroom, you can just take a seat next with her. If you’re blessed, she’ll become pleasantly surprised and think most likely a great dude. And if occur to be lucky, she is going to tell you she will be single and excited about your friendship.

Make sure make a lady think about you is to inquire about her future. Asking about your long run can help you determine whether both you and your girl share the same life style. This way, you may figure out fun to have a severe conversation. Also you can ask about her friends and the places they like to hang out. By doing this, you will get to know more in terms of a girl’s passions and character, which will help you identify whether or not you two should be going out with.

Avoid the overly challenging date thought. Even if she is free, you can’t panic. You should find an alternative particular date if she is not available. If you are both anxious about dating, you can use find enough time. Relationships generally last longer when two people definitely chase the other person. However , if the girl is vague, she will not be interested in your relationship.

Don’t be a meathead – if you would like to get a girl’s attention, prevent bragging regarding yourself. Making use of the technique of asking regarding her interests is a great approach to find out more about her. Even though asking a female about her favorite things, try to find out what her https://asiansbrides.com/indian-brides/ friends and family members have in common. This way, you won’t end up approaching off as being a meathead.

Don’t forget that problem of whether jooxie is dating isn’t only for Christmas. Use it month in month out, from early spring to fall. If the solution is no, you should ask her what this lady likes to do and what this girl does for fun. She might be interested in something that you’re doing and a vacation question is just right. A conversation similar to this is a superb way to exhibit your girlfriend that you have been interested in something beyond only a friendship.

آیت حسینی، بنیان‌گذار و مدیر عامل نشانه

انتظاری که از رگولاتوری داریم این است برای حل مسائل موضوعات جدید آمادگی لازم را داشته باشد.

در ابتدا استارتاپ ها در دنیا شکل گرفتند و موج آن به ایران رسید و این موضوع برای اکثر حوزه های کاری استارتاپ ها صدق میکند.یعنی در اکثر موارد مدل کسب و کارها در خارج از ایران شکل میگیرد و در مرحله و بعد از مدتی وارد ایران میشود.انتظاری که از رگولاتوری داریم این است که از این نکته استفاده کند و برای حل مسائل موضوعات جدید آمادگی لازم را داشته باشد.

آیت حسینی

من، آیت حسینی‌ام. سال ۵۹ به دنیا آمده‌ام و از ۱۹ سالگی فعالیت حرفه‌ای‌ام را آغاز کرده‌ام. در زمینه‌های مختلفی کار کرده‌ام و حالا چند سالی است که متمرکز شده‌ام بر روی تحلیل و مشاورۀ کسب‌وکارهای نوآورانه و کتابی هم در این زمینه ترجمه کرده‌ام. در حال حاضر مدیریت شرکت نشانه را برعهده دارم. نشانه تخصصش تحلیل، مشاوره، ایجاد، ساخت و بازآفرینی کسب‌وکارهاست. در نشانه، در کنار کسب‌وکارها هستیم تا به شهود و درک بهتری از وضعیت کسب‌وکار خود برسند. بتوانند موقعیت کسب‌وکارشان و بازاری که در آن فعالیت می‌کنند بهتر بشناسند، ضعف‌های گذشته را شناسایی کنند و بتوانند گام‌های آتی توسعۀ کسب‌وکارشان را محکم‌تر بر دارند. کیفیت کار ما را مدیران کسب‌وکارهایی که همراهشان بوده‌ایم، تائید می‌کنند.

از اواخر دهۀ هشتاد وارد عرصۀ کارآفرینی شدم. با حضور در این عرصه، تا همین امروز تلاش کرده‌ام همواره کوله‌پشتی‌ام را پرتر کنم و مهارت‌ها و اطلاعاتم را در این حوزه بالاتر ببرم. می‌خواستم قدرت حل مسئله‌ام را تقویت کنم و بتوانم از موانع پیشِ رویم در این کار، به سلامت بگذرم. به همین خاطر هم در سال‌های ابتدایی ورودم به این حوزه، در مقطع کارشناسی ارشدِ سازمان مدیریت صنعتی و دانشگاه شهید بهشتی، در رشته‌های: MBA-Marketing strategy و EMBA و مدیریت فناوری اطلاعات، دوره دیده‌ام و پس از آن هم در کارگاه‌های تخصصی زیادی شرکت کرده‌ام. حالا که در جایگاه مشاور کسب‌وکارها فعالیت می‌کنم، می‌دانم که برای این کار، دانش آکادمیک به تنهایی کافی نیست. از زمان حضورم در شناسا، در اوایل دهۀ 90 همراه گروهی بوده‌ام که جریان کارآفرینی بخش خصوصی را در ایران راه‌اندازی کردند. اقدامی که زیربنای فعالیت‌های نوآورانه و استارتاپی در سال‌های بعد بود. به همین پشتوانه هم تا امروز بیش از پنج هزار طرح کسب‌وکار را ارزیابی کرده‌ام. طرح‌هایی که هرکدام در مرحله‌ای از رشد خود بوده‌اند. بعضی از آن‌ها طرح‌هایی بوده‌اند تنها روی کاغذ و بسیاری از آن‌ها متعلقند به کسب‌وکارهایی که سال‌ها از اجرایی شدنشان می‌گذرد. همۀ آن‌ها اما در کنار هم کوله‌پشتی من را پرتر کرده‌اند برای ادامۀ مسیر.


محمد علی یوسفی زاده، مدیر عامل آسیاتک

رگولاتور باید به درستی بازار را تقسیم و تنظیم کند

ما نیاز به یک رگولاتور مستقل داریم که در حالی که به روز است در ابتدا راه به ما خط مشی درستی دهد. خط مشی که هم سرمایه گذار و هم ایده پرداز بتوانند با آن کسب وکار خود را پیش ببرند.

محمدعلی یوسفی زاده

محمدعلی یوسفی زاده مدیر جوان و موفق آسیاتک از سال 1380 با تاسیس شرکت شهراد شبکیه به طور جدی وارد صنعت ICT کشور شد. شهراد شبکیه در ابتدا برای خدمات‌دهی به مناطق غرب تهران تاسیس شد اما در ادامه دامنه فعالیت آن به سراسر کشور گسترش پیدا کرد. یوسفی زاده سال 1390 به عنوان مدیرعامل به مجموعه آسیاتک اضافه شد و در ده سال اخیر افتخارات زیادی از جمله جایزه تعالی سازمانی را برای این مجموعه رقم زده است. یوسفی زاده در سال‌های اخیر به عنوان نماینده شرکت‌های PAP در کمیته‌های تخصصی و کمیسیون تنظیم مقررات حضور داشته و همواره تلاش کرده با درک مشکلات رگولاتوری ICT کشور از نزدیک در راستای حل این مشکلات گام بردارد.

ژوبین علاقبند، مدیرعامل لیان کپیتال

رگولاتورها همیشه از استارتاپ ها یک پله عقب تر هستند

معمولا زمانی رگولاتورها وارد محیط استارتاپ ها میشوند که استارتاپ ها به کمک تکنولوژی وارد فضا جدیدی شده اند که یا قانونی برای آن وجود ندارد یا اگر هم قانونی وجود داشته باشد برای کسب و کارهای سنتی آن حوزه است. به همین دلیل است که رگولاتورها همیشه از استارتاپ ها یک پله عقب تر هستند.

ژوبین علاقبند

ژوبین علاقبند مدیرعامل سابق زیراکس ایران و اسنپ و مدیرعامل فعلی گروه سرمایه‌گذاری لیان کپیتال است. علاقبند از سال 96 به عنوان مدیر استراتژی گروه اینترنتی ایران و نایب رییس هیات مدیره اسنپ به این مجموعه اضافه شد و وظیفه هدایت آن را به عهده گرفت. در مدت حضور ژوبین علاقبند در گروه اینترنتی ایران، اسنپ به سرعت زیادی به سمت سوپر اپلیکیشن شدن حرکت کرد و بسیاری از سرویس‌های اسنپ در دوره حضور ژوبین اضافه شد. از سال 97 علاقبند شخصا مدیرعاملی اسنپ را به عهده گرفت و رکوردهای بسیاری در اسنپ در دوره مدیریت وی شکسته شد. یکی از مسائل بزرگ اسنپ حل مساله با شهرداری تهران بود که علاقبند در دوره مدیریت خود این پرونده سه سال را بست و چالش رگولاتوری اسنپ را حل کرد. ژوبین علاقبند نهایتا سال 99 به دلیل مسائل متعدد رگولاتوری اسنپ از این مجموعه جدا شد و بعد از آن به عنوان مدیرعامل لیان کپیتال در حال فعالیت است.

محمد جواد شکوری مقدم، مدیرعامل و مالک صبا ایده

عمده دلیل این آشفتگی آن است که رگولاتور درک درست و واقعی از شرایط موجود ندارد

در تجربه ای که من از برخورد با رگولاتور در سال های گذشته داشته ام متوجه این موضوع شدم که نیت و هدف ایجاد رگولاتوری که در حال حاضر وجود دارد رشد کسب و کارها و استارتاپ ها نیست و بیشتر به دنبال کنترل شرایط است. آنها به دنبال کنترل امروز هستند و از تجربه خود برای تطابق “دیروز” و “امروز” استفاده میکنند و این دقیقا همان کاری است که نباید انجام دهند. در واقع هدف رگولاتور فعلی این نیست که در آینده چه میشود و چه چیزی را برای آینده باید آماده کند بلکه بیشتر به دنبال کنترل امروز هستند. باید توجه داشت عمده دلیل این آشفتگی آن است که رگولاتور درک درست و واقعی از شرایط موجود ندارد.

محمد جواد شکوری مقدم

محمد جواد شکوری مقدم از چهره‌های پیشتاز کسب‌وکارهای فناوری اطلاعات در کشور است. شکوری مقدم سال 79 با قبولی در رشته مهندسی برق وارد دانشگاه امیرکبیر شد و از ابتدا به حوزه فناوری اطلاعات علاقه نشان داد. در همان ترم‌های اول به شبکه دانشگاه نفوذ کرد و گزارشی از باگ‌های امنیتی شبکه در اختیار واحد انفورماتیک دانشگاه گذاشت که منجر به تعلیق وی از تحصیل شد و نهایتا شکوری تصمیم به انصراف از دانشگاه گرفت. سال 83 سایت کلوب به عنوان اولین شبکه اجتماعی ایرانی توسط برادران شکوری مقدم راه‌اندازی شد اما مشکلات حقوقی، فیلترینگ و دادگاه‌ها و شکایات متعدد باعث شد تا شکوری مقدم کلوب را تعطیل کند. آپارات به عنوان برترین سایت ایرانی در رتبه‌بندی الکسا، کسب‌وکار دیگری است که شکوری مقدم سال 89 آن را راه‌اندازی کرد. در کنار آپارات، فیلیمو، صباویژن و سینماتیکت از دیگر کسب‌وکارهای هلیدینگ صباایده هستند که شکوری مقدم مدیریت و مالکلیت آن را به عهده دارد. در سال‌های اخیر معمولا نام محمد جواد شکوری مقدم را در اخبار و رسانه‌ها در کنار شکایت و حکم حبس 10 ساله شنیده‌ایم و وی از کسانی که از دیرباز در اکوسیستم نوآوری فعالیت کرده و چالش‌های رگولاتوری این حوزه را به خوبی می‌شناسد.

امیر ناظمی، رییس سازمان فناوری اطلاعات

رگولاتور هنوز از چارچوب های قدیمی استفاده میکند

به مرور زمان مفهوم رگولاتوری در دنیا دست خوش تغییراتی شد و به پختگی بیشتری رسید. این تغییرات سبب شد مفهوم رگولاتوری دیگر تنها به معنا تخصیص منابع نباشد و مفاهیمی مثل حقوق کاربران و رقابت به آن اضافه شود.اما در کشور ما رگولاتور هنوز از چارچوب های قدیمی استفاده میکند یعنی همان مدل پایش و فرماندهی.

امیر ناظمی

امیر ناظمی معاون وزیر و رییس سازمان فناوری اطلاعات کشور است. دکتر ناظمی در سال‌های اخیر با حضور در رویدادها و همایش‌های استارتاپی به عنوان یکی از چهره‌های دولتی شناخته می‌شود که همواره به دنبال حل مسائل استارتاپ‌ها و کسب‌وکارهای حوزه فناوری اطلاعات است. امیر ناظمی ورودی سال 76 رشته مکانیک دانشگاه صنعتی اصفهان بوده و بعد از طی کردن دوره لیسانس تصمیم به تغییر رشته گرفت؛ علاقه به فناوری اطلاعات و مباحث سیاست‌گذاری باعث شد تا رشته مدیریت تکنولوژی را برای ادامه تحصیل انتخاب کند و دوره کارشناسی ارشد و دکتری خود را در این رشته و در دانشگاه علامه طباطبایی طی کند. ناظمی از سال 93 تا 96 مدیریت بخش سیاست علم شبکه مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری را به عهده داشته و هم اکنون عضو هیات علمی مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور است.