رویداد دهم چامه
آینده امروز است

یکی از ویژگی‌های اساسی افرادی که توانسته‌اند در زندگی، به موفقیت‌های بزرگی دست یابند، قدرت آینده‌‌‌نگری است. بشر از اولین روزهایی که زندگی اجتماعی خویش را آغاز کرده است؛ نسبت به آینده خود بیمناک و حساس بوده. گرچه آینده برای انسان چهره‌ای گنگ دارد؛ امّا آینده‌نگری و امید به آینده در کنار بعضی از صفات دیگر از جمله تدبیر، موجب می‌شود ابهامات پیش روی فرد، برطرف گردد و همین عامل موجب تصمیمات صحیح در آینده و در ادامه هم عاملی برای موفقیت‌ او می‌شود. حال با توجه به رشد سریع تکنولوژی، آینده‌نگری پیش از پیش برای ما قابل اهمیت شده است و به همین جهت در دهمین رویداد چامه‌ با اشتراک‌گذاری تجربه آینده‌نگری چهره‌های سرشناس، تلاش داریم تا با شنیدن تجربیات آن‌ها در مسیر موفقیت قدم بگذارید.

مهمانان رویداد دهم چامه

سهیلا کلاهی

مدیرعامل پوشاک ایلیا کوثر پارس

 

پدرم همیشه می‌گفت: “اگر مهارتی را کسب کنید، هیچ‌وقت گشنه نمی‌مانید. یک فرد تحصیل‌ کرده ممکن است نتواند از رشته‌ای که خوانده است، پول در آورد؛ یا باید در آن رشته مهارتی کسب کند یا در زمینه‌های دیگر.” بنابراین پدرم همیشه ما را تشویق می‌کرد تا خیاطی، بافتنی، آشپزی یا هرچیزی که به چشم مهارت می‌شد دید را یاد بگیریم. روند زندگی من هم اینطور شد، سالی که باید به دانشگاه می‌رفتم به انقلاب فرهنگی برخوردیم. همین موضوع باعث شد تا شروع به تولید کنم.

 سهیلا کلاهیT یکی از کارآفرینان موفق است که در صنعت نساجی و تولید پوشاک، سهم بزرگی در کشور دارد. خانم کلاهی شرکت ایلیا کوثر پارس را با هدف تولید صنعتی انواع پوشاک و ملزومات در سال 1389 تاسیس کرد.در همان سال به عنوان اولین زن کارآفرین ملی انتخاب شد و سال ها پیش به عنوان یاور کمیته امداد لوح تقدیر گرفت. چندین بار در شغل خود شکست خورد و مجددا از صفر شروع کرد که اکنون او را به یکی از مهم‌ترین افراد در نساجی تبدیل کرده است و بسیاری را در کارگاه و کارخانه خود مشغول به کار کرده است. با توجه به رشد سریع تکنولوژی، آینده‌نگری پیش از پیش برای ما قابل اهمیت شده است و به همین جهت در دهمین رویداد چامه‌ با اشتراک‌گذاری تجربه آینده‌نگری چهره‌های سرشناس، تلاش داریم تا با شنیدن تجربیات آن‌ها در مسیر موفقیت قدم بگذارید.

شهرام شکوری بنیان‌گذار

هلدینگ طرفه نگار

 

ما سال ۸۵ که کارمان را شروع کردیم، طی ۱ سال فقط توانستیم ۳ محصول بفروشیم. در شرایط خیلی سختی قرار داشتیم که خداروشکر در سال ۷۸ با هدف‌گذاری فروش ۲ محصول در روز‌، توانستیم اوضاع را بهبود بخشیم. در سال ۷۹ نیز به ۱۰۰۰ فروش در ماه رسیدیم. سال ۷۷ با خودمان عهد بستیم طی ۵ سال، اولین نرم‌ افزار بازار ایران شویم که سال چهارم به این هدف رسیدیم. شهرام شکوری در بهار سال ۱۳۵۰ در خانواده ای با سطح اقتصادی متوسط به دنیا آمد. او سال۱۳۷۳ در دانشگاه قزوین رشته کامپیوتر پذیرفته شد. با دانشی که کسب کرده بود، توانست به نصب سخت افزار کامپیوتر روی آورد. بعد از مدتی با هم فکری دوستانش یک شرکت در زمینه‌ی سخت افزار تأسیس کرد. در سال ۱۳۷۶ نرم‌ افزار امور مالی اتوماتیک را که آن موقع یک ابتکار بی‌نظیر بود، برای کاربران غیر حرفه‌ای طراحی کرد. نام “هلو” را با شعار ظاهری زیبا و هسته‌ای محکم برای این نرم افزار انتخاب کرد و به ثبت رساند. نام شرکت نیز در سال ۱۳۷۷ “طرفه نگار” انتخاب شد به معنی طراحی شگفت‌انگیز. با توجه به رشد سریع تکنولوژی، آینده‌نگری بیش از پیش برای ما قابل اهمیت شده است و به همین جهت در دهمین رویداد چامه‌ با اشتراک‌گذاری تجربه آینده‌نگری چهره‌های سرشناس، تلاش داریم تا با شنیدن تجربیات آن‌ها در مسیر موفقیت قدم بگذارید.

نادر رفتاری

مدیرعامل و مالک برند رفتاری

 

 نقطه پیدایش و شروع فعالیت چلوکباب رفتاری به سال 1289 بازمی‌گردد؛ زمانی که رستوران‌داری در ایران مفهوم امروزی را پیدا نکرده بود. چهار نسل خانواده رفتاری در طول بیش از یکصد سال، هر یک بخشی از آن‌چه که امروز بنای رفیع برند رفتاری را تشکیل می‌دهد پایه‌گذاری کرده‌اند. نقطه عطف برند چلوکباب رفتاری زمانی است که نادر رفتاری با قصد توسعه برند چلوکباب رفتاری در سال 1364 از انگلستان به ایران بازگشت. او برای تسلط بر کسب‌وکار رستوران‌داری، کار خود را از نقطه صفر یعنی کارگری رستوران آغاز کرد و سال ۱۳۶۹ به طور رسمی برند و سالن رفتاری را از نسل دوم خریداری کرد.

 در حال حاضر چلوکباب رفتاری، برندی محبوب در میان مردم ایران است. موفقیت روزافزون آن را می‌توان در چهره مشتریان رستوران رفتاری مشاهده کرد. با توجه به رشد سریع تکنولوژی، آینده‌نگری بیش از پیش برای ما قابل اهمیت شده است و به همین جهت در دهمین رویداد چامه‌ با اشتراک‌گذاری تجربه آینده‌نگری چهره‌های سرشناس، تلاش داریم تا با شنیدن تجربیات آن‌ها در مسیر موفقیت قدم بگذارید

روایت‌های این رویداد